לעיתים נדמה שכמו לכל דבר בעולם הילדים – גם במקרה של חדרי ילדים מעוצבים, לזה אין קץ. אנו יכולים למצוא אין ספור טרנדים ונדמה שאף אחד מהם לא יוצא או מתכוון לצאת מחוץ לאופנה בזמן הקרוב.

כשמדובר בילדים קל לנו לחלום יחד איתם את עיצוב החדר המיוחד שיהיה רק שלהם ויותר מכך – קל לנו להגשים את החלומות הללו כי נדמה שהעולם עיצוב הילדים כמרקחה ואין שום דבר שלא תוכלו להשיג עם התקציב הנכון וכמובן הדמיון הנכון.
בכתבה זו נספר לכם על מספר טרנדים אלמותיים והדרכים הקלות והפשוטות להשיג את המראה המושלם לחדר הילדים באמצעות כל העומד לרשותנו ולרשותכם בתחום – במסגרת זמן, תקציב וחלום.    

כל הצבעים כולם רבות נעשית הטעות הכה מוכרת אשר חוזרת על עצמה בבתים רבים בבחירת הצבע המתאים לחדר הילדים והיא בחירת צבע מגדרית. חדר הילדים כבר מזמן לא חייב לבהוק בורוד מסטיק עבור הבנות של הבית ומאידך חדרי הבנים כבר לא נמשלים בצבע הכחול/תכלת שפעם היינו רגילים אליו כל כך. אופציות הצבע הן כה רבות עד שלא ניתן לתת דגש למשהו מסוים על פני האחר אך היינו ממליצים לפתוח את הראש לאופציות הגוונים האינסופיות שקיימות ולהתייעץ עם הילדים (במידה ומדובר בגילאים המתאימים) – תמיד אפשר ללכת על פלטת צבעים שמחה וצבעונית מהרגיל המעניקה אוירה עליזה או לחלופין לשחק עם צבעים רגועים וניטרליים המעניקים הרגשת נינוחות וטבעיות. תדביקו את זה! אחד הטרנדים החמים (והידידותיים לכיס) בשנים האחרונות הוא מדבקות קיר. ניתן למצוא מדבקות קיר מעוצבות בקפידה ממיטב המעצבים הישראליים והבינלאומיים ובאותה נשימה ניתן למצוא גם מבחר לא פחות שווה באתרי הקניות האהובים עלינו און ליין. החשוב בטרנד העיצובי הזה הוא העובדה שבמחיר נוח ובמינימום עבודה ניתן לשדרג משמעותית נראות של חדרי ילדים בצורה יצירתית וליצור קירות שלמים או חלקים של קירות בעלי טקסטורה מעניינת ולא שגרתית עם אמירה ואוירה שונה ומיוחדת. בואו נסדר פתרונות אחסון הם פריטים קריטיים בחדרי הילדים ולא משנה באילו גילאים מדובר. בעבר הלא רחוק כל כך, נהגנו כולנו לרכוש את סלי האחסון המוכרים מפלסטיק ובכך לחתום את הגולל על השאלה הנצחית – "מה נעשה עם כל הצעצועים האלו?".

כעת, יש כל כך הרבה פתרונות אחרים והנה כמה ששווה במיוחד לדבר עליהם: מדפים, כוורות, כונניות וכל המשפחה הנ"ל – לא רק שמדובר בפריט עיצובי וחשוב (לדעתנו) בכל חלל, הוא חשוב בפרט בחדר הילדים. מדובר על דרך מצוינת לסדר ולהציג לראווה לא רק את ספרי הילדים או ספרי הלימוד אלא גם את הפריטים האהובים במיוחד על הילדים שלנו. אם רק באחסון עסקינן היינו ממליצים ללכת על פריטים מעוצבים בעלי מבחר אדיר המתאים לכל חדר שרק תחפצו בו והם סלי האחסון – ניתן למצוא אינספור סגנונות וסוגי סלי אחסון החל מסלי קש, דרך סלי בד ותחת קטגוריה זו היינו מכניסים גם תיבות אוצר – אותן תיבות מעוצבות המגיעות גם הן במבחר אדיר של סגנונות וצבעים לחדרי ילדים. ויהי אור  תאורה בחדר הילדים חשובה בדיוק כמו בכל חדר אחר של הבית ולפעמים אף יותר. אפשר לחלק את התאורה בחדר למספר מוקדים ובהתאם להם להחליט על העיצוב הנכון של גופי התאורה אותם תרכשו לטובת עיצוב החדר. גוף תאורה מרכזי הוא מאסט ובמילים אחרות – מדובר על מנורת התקרה שאנו רגילים לראות במרכז כל תקרת חדר שהוא אך בחדר ילדים ניתן לתת לה נופך שונה ומיוחד בדוגמת אהיל צבעוני או בעל הדפס משגע או לחלופין אפילו אהיל הכולל מוביילים שונים או צורות מיוחדות.

כיוון שמדובר בחדר הילדים היינו ממליצים על עוד שני מוקדי תאורה – מנורת לילה על שידת הלילה של הילד ומנורת שולחן בספריה/שולחן העבודה/רהיט אשר משמש או עתיד לשמש אותם להכנת שיעורי הבית והעבודות השונות – גם כאן, עולם אפשרויות העיצוב הוא אינסופי ורצוי שיהיה צבעוני ושמח כיאה לילדים אך גם יתכתב עם קו העיצוב הכללי של חדר הילדים. פרקטיקה בעיצוב בכל הנוגע לעיצוב חדר ילדים עלינו לחשוב בצורה פרקטית ולאורך זמן ולנסות ולהשתמש בקווים עיצוביים (מסוימים לפחות) אשר עתידים להישמר איתנו לאורך זמן ובכך לחסוך לנו כסף וטרחה.למשל, נרצה לקנות ריהוט לטווח ארוך – כגון מיטה בצבעים ניטרליים ככל האפשר בכדי שכאשר נרצה להחליף את שאר הריהוט ככל שהילדים יגדלו, נוכל לחסוך לעצמנו פריטי ריהוט מסוימים ועדיין לשמור על קו עיצוב בחלל. בבחירת המיטה היינו ממליצים להתחשב גם בחייו החברתיים העתידיים של הילד – הרבה ילדים אוהבים לארח חברים או בני משפחה למסיבת פיג`מות לילית ולכן רצוי שתשמרו מקום למזרונים נוספים או רכשו מיטת ילדים נפתחת (מיטת חבר).

כשחושבים על שאר הרהיטים בחדר עלינו להפריד אותם לשתי קבוצות: האחת היא קבוצת רהיטים לשימושם העיקרי של ההורים והשניה היא קבוצת רהיטים לשימושם של הילדים. בקבוצה הראשונה נוכל למצוא פריטי ריהוט כמו ארון בגדים או שידות ולכן גודלם לא ישנה, בקבוצה השניה נוכל למצוא שולחנות ציור, כסאות וכדומה שהיינו ממליצים לרכוש בהתאם למידות הילדים על מנת לתת להם הרגשה של נוחות, התחשבות ובטחון. 

הכר את הילד! 

אחד המרכיבים החשובים אך נדמה כי הם גם הברורים מאליהם הוא כמובן הילדים שלכם ומי מכיר את הילדים שלכם יותר טוב מכם? תפנו לכך זמן מיוחד, כזה שיהיה רק שלכם וערכו שיחה עם הילד – תתפלאו כמה תגלו בשיחה זו, ילדים הם לעיתים מעצבי הפנים המומלצים ביותר. שאלו את הילדים האם יש עליהם צבע אהוב במיוחד או האם היו רוצים לעצב את חדרם בסגנון ספציפי או אפילו בקונספט מסוים. במידה וניתנת לכם זכות הבחירה על ידי הקטנטנים (או אם לקחת אותה בעצמכם) טרחו לעשות את החדר למיוחד ואישי עבורם ככל האפשר. תוכלו לקנות מסגרות צבעוניות ולתלות בהן ציורים של הילדים או כוורת בה תוכלו להציג את יצירותיהם או אפילו את הספרים שהם אוהבים במיוחד. אם הילדה שלכם חובבת חלל לדוגמה תוכלו למצוא אין ספור מערכות שמש ו/או פלנטות לתלייה על הקירות, אם הילד שלכם חולם להיות קאובוי תוכלו לשדרג את חדרו גם באמצעות פריטים קטנים כמו כובע לתצוגה, קנבסים מודפסים לתלייה עם סצנות מסרטי מערבונים ועוד שיתנו לו את התחושה המדהימה הזו שחלומות אכן יכולים להתגשם. משהו רך לנחות עליו פריט עיצובי חשוב נוסף ששווה להזכיר הינו כריות מעוצבות. כיום, כריות נוי הן טרנד היסטרי וניתן למצוא אותן כמעט בכל הצבעים וחשוב מכך – בכל הצורות ובכל הדמויות שרק ניתן להעלות על הדעת. כריות נוי הן דרך מיידית לשדרוג כסא, כורסא או מראה של המיטה בהמון צבע ואוירה שמחה והכי חשוב – תוכלו להעניק לילדיכם את הדמויות האהובות עליהן להתכרבל איתן בלילה.

סוגי ארונות שכל אחד צריך להכיר

ארונות אחסון מגיעים במגוון עיצובים ותצורות בהתאם לשימושם המיועד. בנוסף לארונות אחסון מודולריים, תוכלו לרכוש או ליצור ארונות בהתאמה אישית כדי לענות על הצרכים המדויקים שלכם ועל מידות החלל. באופן כללי, ארונות אחסון מיועדים לאחסון יעיל ובטוח של חומרים החל מסכיני מטבח וכלה בבגדים ונעליים. החומר שתבחרו לארון שלכם ישפיע רבות על הסגנון,הפונקציונליות ואורך החיים

קרא עוד »
3 טיפים לרכישת רהיטים
3 טיפים לבחירת הרהיטים המושלמים לביתכם

בואו נהיה אמיתיים: בחירת רהיטים לבית עלולה להיות חוויה מעט מלחיצה. מרגש, כן. אבל מלחיץ. הבתים שלנו הם מקומות המפלט שלנו ואנחנו גאים באיך שהם נראים. לכן, עיצוב הפנים שלהם הוא קריטי עבורנו ועבור האורחים שלנו. כמובן שחשוב לבחור חנות רהיטים איכותית, ויתרה מכך בעלת הסגנון שאנו אוהבים – אך קורה כאשר אנחנו לא סגורים

קרא עוד »
שולחן קפה
יעיל, מעוצב ומלא בסטייל – איך לבחור שולחן קפה לבית ב-5 שלבים

בחירת שולחן קפה לסלון שלכם נראית כמו משימה די קלה כשאתם חושבים על זה לראשונה. באופן עקרוני, כל מה שעליכם לעשות הוא להיכנס לחנות שמוצאת חן בעיניכם, לבחור את השולחן שהכי "התחברתם" אליו ולחזור איתו הביתה. אך אם נתבונן על כך מנקודת מבט מקצועית, ישנן הרבה יותר החלטות בבחירת שולחן הקפה הנכון ממה שאתם חושבים.

קרא עוד »
חנות רהיטים
איך לבחור את חנות הרהיטים המושלמת עבורכם

פריטי ריהוט אינם משרתים מטרה פונקציונלית בלבד אלא עליהם "להתכתב" עם שאר חלקי הבית ורהיטיו, בהתאמה לאווירת הבעלים ולאישיותו. בשנים האחרונות, תעשיית הרהיטים התקדמה רבות ולכן היא מסוגלת לספק מגוון עצום של סגנונות ועיצובים של רהיטים לפי צרכי המשתמשים. בין אם אתם רוצים ריהוט סיטונאי, ריהוט מוזל, ריהוט יוקרתי או אפילו ריהוט לתינוקות, החנויות השונות

קרא עוד »
רהיטים חדשים
עוברים דירה? הנה מספר טיפים לרכישת רהיטים חדשים

אם מצאתם את הבית המושלם שלכם, חתמתם על המסמכים וכתבתם את הצ'ק, אז מזל טוב! אתם אמורים לעבור לבית החלומות שלכם. כעת, החלק המרגש ביותר בבעלות בית חדש הוא השגת האווירה הדרושה לכם בחלל החדש שלכם ולוודא כי כל חלק בביתכם החדש נראה אלגנטי ומסביר פנים. אבל, חכו רגע, מעבר לדירה החדשה שלכם לא מספיק.

קרא עוד »
שולחנות אוכל
5 דגשים עיצוביים לבחירת שולחנות אוכל לבית

בין אם אתם מחפשים לקנות את השולחן הראשון שלכם ובין אם אתם רוצים לשדרג את השולחן הקיים שאכלתם ממנו במשך שנים, השוק יכול להיות מהמם ולהציע לכם אינספור אפשרויות. לא מאמינים? חיפוש בודד בגוגל יניב לכם מאות אלפי תוצאות ועליכם לדעת כיצד לבחור את השולחן האידיאלי עבורכם! כדי לעזור לכם לצמצם את זה, זיקקנו חמשת

קרא עוד »
עגלת קניות
There are no products in the cart!
Total
0
Continue Shopping
גלילה למעלה

הרשמה