בטח שמעתם לא פעם בשנים האחרונות את צירוף המילים הזה – מזרן ויסקו או את השמות היותר אקזוטיים אך לא פחות מפורסמים – קצף זיכרון או מזרון חכם. בינינו, מי מאיתנו באמת יודע לציין את ההבדלים בין המזרנים השונים ובעיקר – כשהשם כל כך שגור בפי כל – מי מאיתנו לא תוהה ולו לרגע, גם אם במעמד הקנייה – האם מדובר בטרנד חולף או בטכנולוגיה פורצת דרך שכדאי לנו לתהות על קנקנה?

האם מזרני ויסקו הם התשובה החדשה לשנת לילה ערבה ונינוחה יותר? האם מדובר ביותר מטרנד ובעיקר – מה מסתתר מאחורי השם? בחישוב קל הלקוח בחשבון ממוצע 8 שעות שינה והחלפת מזרון כאחת לעשר שנים – אנחנו נבלה מעל 30 אלף שעות על מזרן השינה שלנו ולכן יצאנו לבדוק – מזרני ויסקו – ההייתם או חלמנו חלום?   

מתחילים מהתחלה –

מה הוא חומר הויסקו?  ויסקו (או בשמו השני – קצף זיכרון) פותח לראשונה באמצע שנות השישים במיוחד עבור נאס"א (סוכנות החלל האמריקנית) לצורך ייצור חליפות החלל של האסטרונאוטים. הויסקו מיוצר מחומר הנקרא ויסקולסטיק ולאחר השימוש הראשון בחומר בסוכנות החלל האמריקנית וגילוי היתרונות הרבים שבו – הוא נכנס לתחומי ייצור נוספים ומגוונים כגון ריפוד קסדות, נעליים, כפפות ועוד ואפילו הבליח בתחום הרפואה במוצרים להפחתת לחץ משקל הגוף לאנשים הסובלים מכאבים כרוניים ובבתי החולים אשר החלו לראשונה להשתמש במזרני הויסקו כמזרנים שהתאימו לחולים במטרה למנוע מהם פצעי לחץ. 

מהם היתרונות של חומר הפלא? 

חומר הויסקו הוא חומר רך ואוורירי המעניק תחושת רכות ומקנה למזרון יכולת למידה וזיכרון של מבנה הגוף מה שמאפשר לו לסייע בפיזור נכון של הלחץ שהגוף מפעיל על המזרון כששוכבים עליו. החומר בתוך מזרון הויסקו הינו חומר אלסטי וספוגי הרגיש לחום, המשנה את מצב הצבירה שלו בהתאם לגוף. פעולת שינוי מצב הצבירה מתרחשת בעזרת חום הגוף תוך מספר דקות בלבד ומאפשרת שקיעה ויצירת תבנית מדויקת של מבנה הגוף במזרון. המזרון נותר קשיח ויציב בטמפרטורת החדר שכן הויסקו בא לידי ביטוי במזרון בשכבתו העליונה בלבד. דרגת הקושי של המזרון תקבע על ידי הספוג הנמצא מתחתיו אך התוצאה משילוב החומרים תהיה פיזור לחץ מושלם על פני המזרון באמצעות שימוש במשקל הגוף שלנו.יתרה מכך – המנעד האלסטי הרחב של החומר יוצר הרבה מאד נקודות מגע בין גוף האדם לבין המזרן וכך נוצר פיזור נרחב יותר ובריא יותר של משקל הגוף על פני המזרן.נקודת זכות נוספת שפשוט היינו חייבים לציין היא שבזכות חומר הפלא סוג המזרן הוא No Flip, והמשמעות של זה היא שהמזרן מסוגל לספוג משקל לאורך זמן מבלי לאבד את גמישותו ואת יציבותו, ולכן גם לא צריך לטרוח ולהפוך אותו מעת לעת. 

המומחים אומרים! 

מחקרים בתחום גורסים כי קרוב לחצי מהנבדקים מדווחים על שיפור באיכות השינה לאחר החלפת המזרון למזרון ויסקו אלסטי. המזרון מעניק שינה רציפה שכן הגורמים הנפוצים ביותר לקשיי הרדמות הם חוסר נוחות במהלך השכיבה על המזרון. המזרונים מפחיתים את הלחץ המופעל על נקודות מסוימות בגוף, דבר שעשוי להקל על כאב ומפחיתים את ההשפעה שיש לתנועות של בן או בת הזוג על כלל המזרון.מחקרים מראים שגם לגודל המזרן יש השפעה משמעותית על איכות השינה. אדם זז או מסתובב בממוצע 15-30 פעמים במהלך לילה וכאשר ישנם בני זוג בתמונה – בייחוד כאלו שישנים קרוב זה מפריע ולכן במקרה זה, הגודל כן קובע – מזרון גדול יותר יספק לכם שינה איכותית יותר באופן מובהק. 

איך בוחרים נכון? 

מזרון הוא מוצר צריכה לטווח ארוך – במספרים, מומחי שינה מעריכים כי אדם מחליף מזרון איכותי בממוצע אחת ל-10 שנים ולכן רכישת המזרון חייבת להתבצע מתוך השוואה ומחקר שוק מושכל המותאם לצרכיו האישיים של כל אדם.מלבד חומרי הגלם של סוגי המזרונים השונים יש לקחת בחשבון פרמטרים אחרים כמו בריאות, אלרגיות, עמידות ואיך לא – מחיר.גם אם החלטתם על מזרון עם חומר הויסקו – יש לכם פוטנציאל ללכת לאיבוד במבחר הדגמים השונים שמהם תוכלו או תצטרכו לבחור.כמות החומר בשכבת ויסקו משתנה מדגם לדגם על מנת לתת מענה לאלה האוהבים את המזרן שלהם קשיח ולאלה שמעדיפים תחושה רכה יותר.אנו ממליצים להתייעץ עם מספר מומחים ובכל מקרה לבדוק שהמוצר מספק תמיכה לגוף (בייחוד במקרים של כאבי גב כרוניים) ובעיקר לאזור עמוד השדרה, שיש לו תו תקן ושעומד מאחוריו יצרן מוכר.כמו כן, ויסקו, על שלל יתרונותיו הוא חומר הנוטה להתחמם במהירות ולכן יש לקחת זאת בחשבון בבחירת המזרון הנכון עבורכם יחד עם פרמטרים נוספים וחשובים לא פחות כגון טמפרטורת החדר ומיזוג האוויר בבית ובחדר השינה בפרט.אסור לשכוח שמזרונים הם מסוג המוצרים שאפשר לקחת לנסיעת מבחן – גם רגעית. לעיתים הפיתוי לרכישות און ליין גובר עלינו אך במקרים אלו היינו ממליצים לכם לגשת לחנות ופשוט לשכב על המזרונים השונים.   

קחו אחריות! 

רוב יצרני המזרנים נותנים אחריות של לפחות 3 שנות אחריות ברכישת מזרן, אל תתפתו למחירים נמוכים יותר המביאים עמם באותיות הקטנות אחריות מועטה (לא מעט יצרני מזרונים יציעו לכם מחירים "אטרקטיביים" שיגיעו ללא כל אחריות).זכרו גם שבמקרים רבים, אם מזרן מלוכלך / מוכתם וכדומה לא תוכלו להפעיל את האחריות ולכן מיד לאחר רכישת המזרון עשו כל מה שביכולתכם להגן עליו – שכבת ריפוד נוספת (ריפודית/מגן מזרן) היא הברירה המושלמת להגנה מירבית על המזרון החדש שלכם.

סוגי ארונות שכל אחד צריך להכיר

ארונות אחסון מגיעים במגוון עיצובים ותצורות בהתאם לשימושם המיועד. בנוסף לארונות אחסון מודולריים, תוכלו לרכוש או ליצור ארונות בהתאמה אישית כדי לענות על הצרכים המדויקים שלכם ועל מידות החלל. באופן כללי, ארונות אחסון מיועדים לאחסון יעיל ובטוח של חומרים החל מסכיני מטבח וכלה בבגדים ונעליים. החומר שתבחרו לארון שלכם ישפיע רבות על הסגנון,הפונקציונליות ואורך החיים

קרא עוד »
3 טיפים לרכישת רהיטים
3 טיפים לבחירת הרהיטים המושלמים לביתכם

בואו נהיה אמיתיים: בחירת רהיטים לבית עלולה להיות חוויה מעט מלחיצה. מרגש, כן. אבל מלחיץ. הבתים שלנו הם מקומות המפלט שלנו ואנחנו גאים באיך שהם נראים. לכן, עיצוב הפנים שלהם הוא קריטי עבורנו ועבור האורחים שלנו. כמובן שחשוב לבחור חנות רהיטים איכותית, ויתרה מכך בעלת הסגנון שאנו אוהבים – אך קורה כאשר אנחנו לא סגורים

קרא עוד »
שולחן קפה
יעיל, מעוצב ומלא בסטייל – איך לבחור שולחן קפה לבית ב-5 שלבים

בחירת שולחן קפה לסלון שלכם נראית כמו משימה די קלה כשאתם חושבים על זה לראשונה. באופן עקרוני, כל מה שעליכם לעשות הוא להיכנס לחנות שמוצאת חן בעיניכם, לבחור את השולחן שהכי "התחברתם" אליו ולחזור איתו הביתה. אך אם נתבונן על כך מנקודת מבט מקצועית, ישנן הרבה יותר החלטות בבחירת שולחן הקפה הנכון ממה שאתם חושבים.

קרא עוד »
חנות רהיטים
איך לבחור את חנות הרהיטים המושלמת עבורכם

פריטי ריהוט אינם משרתים מטרה פונקציונלית בלבד אלא עליהם "להתכתב" עם שאר חלקי הבית ורהיטיו, בהתאמה לאווירת הבעלים ולאישיותו. בשנים האחרונות, תעשיית הרהיטים התקדמה רבות ולכן היא מסוגלת לספק מגוון עצום של סגנונות ועיצובים של רהיטים לפי צרכי המשתמשים. בין אם אתם רוצים ריהוט סיטונאי, ריהוט מוזל, ריהוט יוקרתי או אפילו ריהוט לתינוקות, החנויות השונות

קרא עוד »
רהיטים חדשים
עוברים דירה? הנה מספר טיפים לרכישת רהיטים חדשים

אם מצאתם את הבית המושלם שלכם, חתמתם על המסמכים וכתבתם את הצ'ק, אז מזל טוב! אתם אמורים לעבור לבית החלומות שלכם. כעת, החלק המרגש ביותר בבעלות בית חדש הוא השגת האווירה הדרושה לכם בחלל החדש שלכם ולוודא כי כל חלק בביתכם החדש נראה אלגנטי ומסביר פנים. אבל, חכו רגע, מעבר לדירה החדשה שלכם לא מספיק.

קרא עוד »
שולחנות אוכל
5 דגשים עיצוביים לבחירת שולחנות אוכל לבית

בין אם אתם מחפשים לקנות את השולחן הראשון שלכם ובין אם אתם רוצים לשדרג את השולחן הקיים שאכלתם ממנו במשך שנים, השוק יכול להיות מהמם ולהציע לכם אינספור אפשרויות. לא מאמינים? חיפוש בודד בגוגל יניב לכם מאות אלפי תוצאות ועליכם לדעת כיצד לבחור את השולחן האידיאלי עבורכם! כדי לעזור לכם לצמצם את זה, זיקקנו חמשת

קרא עוד »
עגלת קניות
There are no products in the cart!
Total
0
Continue Shopping
גלילה למעלה

הרשמה